Du som kör en Audi, Skoda eller Volkswagen som tjänstebil och följer den för fordonet gällande serviceplanen erhåller utan extra kostnad vår mobilitetsgaranti.

Hjälp dygnet runt i hela Europa
När du behöver hjälp med bilen vid akut driftstopp/okörbar bil* kontaktar du larmcentralen för ditt märke dygnet runt, numret finner du i din servicebok.

Vid utnyttjande av mobilitetsgarantin skall larmcentralen ovan alltid kontaktas för att hjälpa dig med bokningar och säkerställa att du inte behöver göra några onödiga kostnadsutlägg. Du får då hjälp dygnet runt med enklare arbeten direkt på plats.

Fri bärgning till verkstad
Kan inte problemet ordnas på platsen där du blivit stående, bärgar vi din bil till närmaste auktoriserade verkstad och mobilitetsgarantin täcker kostnaden för bärgningen.

Fri hyr/lånebil
Om bilen inte omedelbart går att reparera ersätts en hyr/lånebil under den tid som behövs för reparationen enligt respektive märkes gällande villkor. Det enda du betalar är bränslet du använder och eventuella trängselskatter. Och egna eventuella tillägg/önskemål för hyrbil.

Alternativ resa
Som alternativ till hyr/lånebil eller hotell erbjuder vi hjälp till andra typer av färdmedel för att genomföra den planerade resan till det ursprungliga resmålet.** Kontakta alltid larmcentral för mer information och bokning.

Fri övernattning
Som alternativ till hyr/lånebil eller alternativ resa ersätts, för alla i bilen, övernattning på hotell inkl frukost. Se specifika villkor för just ditt märke.**

Besök respektive märkes websida för mer exakta villkor kring mobilitetsgarantin